Alla ponnysarna jag provade innan jag hittade my love

Ja i våras började jag ju leta efter min aldeles egna första ponny, jag hade ju självklart drömt om att få en egen ponny sens så länge jag kan minnas, men våren 2012 började livet liksom.
 
 
http://s3.amazonaws.com/equipe_webshop_pictures/photos/937868/olandshoppet-141_preview.JPG
1. Silverado
Första ponnyn jag provade, var denna söta valacken, jag klarade verkligen inte av det, huur känslig som helst i munnen, jag skojjar inte, fick ge eftergift i varje steg om man ville komma någonstans, passade definitivt inte ihop med mig, jag klarade de verkligen inte. Sorry sorry
 
2. Jork
Det här är jag på första provridningen, han var hur härlig som helst att rida, jätte gullig med sina små bocksprång i galoppfattningen, hahah, åkte tillbaka en gång till fast med en som skulle hjälpa mig och fick även prova honom själv, han var helt annorlunda då och jag tyckte inte han var lika mysig och Emma som hjälpte mig sa att han ändå kommer bli för liten för mig, det visade sig sen att han faktiskt bara var 138 cm och inte 143 som ägaren trodde, om jag inte hade åkt en gång till hade jag tagit med honom direkt, hahah :)
 
http://s3.amazonaws.com/equipe_webshop_pictures/photos/639743/dsc_8870_preview.JPG
3. Moonlight
Kolla va fin, jag måste säga att det var nog utseendet jag föll för, tyvärr så hade Moonlight haft ryggproblem förut och det verkade som att den även hade ont i ryggen när jag provred för hon ville knappt gå framåt så det blev inte mer än trav :( Tyvärr, annars väldigt fiin :)
 
4. Svalans Satellit
Jätte söt, men när jag provred honom var han inte i kondition och han kändes rätt seg, jag föredrar ju dom mer snabba ponnysarna, och hoppade två gånger med honom över ett litet kryss vilket han inte verkade vara van vid eftersom han hoppade av typ 2 meter innan, inte den hopp hästen jag sökte, fast nu bor han faktiskt hos min barndoms kompis som bor typ 2 km från mig, så jag har faktiskt ridit honom en gång nu i höst :D
 
5. Topas
Så himla fin ponny, väldigt grön i ridningen men var väldigt härlig o rida ändå, han behövde musklas en hel del för han var ganska knotig o tunn, första provridningen gick jätte bra så jag tog med mig Emma ner o provade en gång till, hon var inte lika förtjust i honom och trodde inte så mycket på honom så vi la honom åt sidan o fortsatte leta.
 
http://s3.amazonaws.com/equipe_webshop_pictures/photos/1664145/_mg_6528_preview.jpg
6. Poetic Queen
Hon hade en riktigt dålig dag den dagen jag var där, trippade på tårna hela tiden och stegrade med mig massa o vi galopperade inte ens ett steg hur mycket jag än försökte, jag var målsatt jag ville lyckas men det gick vekligen inte, så vi gav henne ingen ny chans tyvärr, fortfarande inte såld än
 
7. Dancing Golden Fejk
Verkligen inte min typ, hade inte riktigt den kapaciteten inom hoppningen jag sökte heller och nää de klickade inte
 
8. Fancy
Dööööör så fin han är :O
seriöst så OTROLIGT fräck, kan se på filmerna tusen gånger om o om igen, skojjar inte, vill ha ponnyn, om den fortfarande är tillsalu så får ni gärna tipsa om han, såååå fin, kan döda för ponnyn ;D hahah, anledningen till att det inte blev han var för att han bara var 5 år och okej det hade gått faktiskt men sen var han 148cm i manken o vi var rädda att han skulle växa över :/ gaah, saknar dig fancy
 
9. Ängaskogs Anima RC 1319
Mamma hittade denna pärlan och ville att vi skulle prova henne, de gick jätte bra första gången, har dock märkt den äckliga stolsitsen jag hade på filmerna för att jag inte var van vid den snabba farten x)
Vi bestämde oss för att komma och prova en gång till, Emma kunde tyvärr inte följa med den här gången och jag kunde inte vänta så vi åkte själva igen, jag var mer försiktig den gången, men jag såg framför mig att det var den här ponnyn jag skulle ha med mig till AW sommaren 2012, vi åkte hem och var nästan helt bestämda att vi skulle ha henne, mamma ville att vi skulle åka upp en gång med Emma och kolla men jag ville verkligen ha ponnyn så vi sket helt enkelt i de så den 30 April åkte vi upp igen för att besiktiga henne, det blev en hel dag i Gränna men det var kul, o sen åkte vi hem med en ponny i transporten, alltså fattar ni, MIN ponny, gaaah jag älskar den här ponnyn och har inte ångrat en sekund att jag köpte henne, alltid lika kul att vara med ponnyn världens gosigaste, roligaste, sötaste, busigaste Anima, jag älskar dig och ärligt talat så skrattar jag med Anima in princip varje gång jag rider henne, alltid lika kul, jag älskar dig och det kommer bli så kul att få kämpa tillsammans med dig för jag vet att du kan :)
 
 
 
Jag hoppas ni gillade inlägget, puss Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback