Ängaskogs Anima RC 1319♥

30/4-2012 åkte jag och köpte min första egna ponny, Anima, har inte ångrat mig en sekund efter det, jag älskar henne så otroligt mycket, det är stor lycka för mig att sitta på hennes rygg, längtar efter känslan varje dag, nu har jag inte suttit på hennes rygg sens 20 december men på Torsdag är det dags igen, längtar.
 
Ängaskogs Anima RC 1319
Född 14/5-2003
Connemara på 146 cm
e. Hagens Zephyr
u. Myrens Anitra
ue. Nice 'n' Easy
Halvsyster med b.la. Poetic Annie och Poetic Byron
Räknas just nu som brunskimmel, svartstickelhårig och skimmel, men hon kommer troligt vis bli skimmel, men det dröjer många år till dess.
Uppfödare: Ängaskogs Stuteri, Gränna (dom föder endast upp efter meriterade ponnysar för att få fram nya stjärn ponnysar, väldigt fina hästar)
Ägare: Johanna Andersson
 
Anima var uthyrd till en annan ryttare under 2010-2011, men började få problem med munnen då dem använde ett för långt bett, och det lädde till många problem, hon blev springig och började stanna på alla hinder, men nu så jobbar vi ihop som ett team och justeras med varandra så det går bara framåt, det är väldigt roligt ute på tävlingar eftersom Anima är igenkänd bland många som den där "galna ponnyn", jag har fått mycket beröm av många att hon har blivit jätte fin och jag blir så glad :')
I vetlanda kom det fram en dam och sa: "Är det där Anima", "Hon har blivit så fin och du rider henne jätte bra, du har verkligen gjort ett bra jobb med henne", gud vad jag blev glad :')
I Jönköping kom hennes gamla ryttare fram: "Det är Anima va?", "Ja", "Du red henne jätte fint, det såg jätte bra ut"
I Värnamo stod Hilma, Ambers ägare och kollade när jag hoppade och då hörde hon någon annan: "Ååh gud, de är hon, den hästen är galen", men vadå, hon var lika lugn och perfekt fin som vanligt :D KÄNN PÅ DEN KÄRRING! hahah
 
Jag har haft så otroligt roligt ihop med Anima detta året, har både skrattat på hennes rygg vilket jag gör nästan varje gång, men det har även vart tårar då vi har haft mycket motgångar, jag har blivit så otroligt ledsen, arg och allt på henne, men det löser sig alltid, jag älskar dig världens bästa ponny♥
 
Ni kan läsa mer om henne här http://www.angaskog.se/hastar/Ponnyer%20vi%20salt.htm
 
ÄNGASKOGS ANIMA
 
Anima som föl 2003, sååå söööt
Anima 2007 med föl vid sidan, Ängaskogs Embla e. Poetic Justice
Ängaskogs Embla, väldigt lik Anima och väldigt söt :)
Anima med föregående ryttare
Anima med mig i Värnamo
Anima med mig Aw, när det började vända
 
Johanna


Kommentarer
Irmeli.N säger:

Fina ni är!:D

Svar: Hej )
Johanna och Victoria

2013-01-02 | 06:44:01
Bloggadress: http://fotomuppis.blogg.se/
Alexandra blomqvist säger:

Omg! Visste inte att du ägde anima eller gör du? Isåfal jag äger nu Embla. Embla är en jätte fin ponny om du vill kan vi hålla kontakten. Gillar och ta reda på om emblas stam...... :)))

2013-09-01 | 11:36:26
Alexandra blomqvist säger:

Omg! Visste inte att du ägde anima eller gör du? Isåfal jag äger nu Embla. Embla är en jätte fin ponny om du vill kan vi hålla kontakten. Gillar och ta reda på om emblas stam...... :)))

2013-09-01 | 11:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback