Mina mål 2012 och 2013

När jag hade haft Anima i ca 2 månader satte jag upp målen för henne 2012, mål som jag hade ett halvår på mig att utföra, Amber satte jag upp mål på i Juli/Augusti när jag började hitta hennes knappar, jag känner henne fortfarande inte jätte bra och lär mig något nytt varje gång.
 
2012:
 
Ängaskogs Anima
  • Starta en tävling över huvud taget, √-check
  • Lära känna varandra och bara ha roligt, √-check
  • Debutera LB innan årets slut, √-check (ett mål jag satte senare på året)
Jeros Amber
  • Debutera LA innan årets slut, √-check
  • Stabila LB, √-check 
  • Ha roligt och lära känna varandra, √-check

När jag skriver att vi bara ska ha roligt osv, vet jag ju självklart att vi har haft en del motgångar med båda, Anima ville ju inte hoppa någonting dom 2 första månaderna, larvade sig och sket i allt, stannade på bommar på marken för att hon tyckte det var töntigt och hade inte lust, sen fick hon dåligt självförtroende men det är bra nu.
Amber hade ju sin sämre period nu i slutet på tävlingsterminen, vilket inte var så jätte kul för man vill ju avsluta året bra, men men, alla hästar har ju en sämre period någon gång, Ambers självförtroende har varit väldigt svängigt också, gått upp o ner i stora vågor, men det är något vi ska jobba på 2013 :)
 

2013:
 
Ängaskogs Anima
  • Stabila felfria LB (Våren)
  • Debutera LA (våren)
  • Säkra och felfri LA
  • Kvala Msv
  • Jobba som ett team och lära oss mycket och ha massa skoj
Jeros Amber
  • Stabila och säkra LA
  • Nolla LA (våren)
  • Kvala Msv
  • Debutera Msv
  • Bara ha en massa kul och lära känna varandra ännu mer
Texten som ser ut så här bland målen är dom mer långsökta målen, kanske inte blir så men det är dom vi sikta mot i slutändan, sen får vi se hur det går :)

Funderar även på att ta med mig båda ponnysarna till Aw 2013 men är inte helt säker än :)
 
Bilderna är från Ambers första klubbhoppning någonsin och hindrerna ligger på 70-80 cm (LD-LC) Juni 2012

Dom här tre bilderna är från Ambers LA debut, November 2012, alltså bara efter 23 starter, efter 5 månader, otroligt stora framsteg, vi har kämpat, men Amber är definitivt en oslipad diamant och hon kommer kunna gå msv lätt :)
 
Anima från våran första "hoppträning" i våras
Dessa bilder är från våran senaste tävling, LB i värnamo, över min förväntan från första början
 
Älskar mina ponnysar enormt :)
Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback