Projekt

Allvarligt talat skulle jag vilja köpa en ungponny som är född mellan 2010-2012 som jag kan rida in och utbilda själv, eller självklart med hjälp vid sidan om men till mesta dels själv, i våras påbörjade jag inridning på 2  4 åriga B-ponny valackar efter min gamla tävlingsponny Dardel, dem hade i o försig haft ryttare som hängt på ryggen innan, men de var ett halvår innan.
 
Den ena, Bobby, vi kom så långt så vi travade lite utan någon som sprang vid sidan om och skrittade även över bommar efter bara en vecka, han tyckte det var lite äckligt o så men det gick framåt i alla fall, han är nu till salu och ni hittar honom på hyggestorp.com.
 
Och den andra godingen Ligist, hette från början Lucifer men blev omdöpt till Ligist, han är så otroligt lik Dardel o enligt mig är han min lilla Prins, jag började lika dant med honom, och efter vecka klarade vi trava jätte fint några meter i skogen utan någon vid sidan om och travade över bommar jätte fint, jag tog med honom hem så han fick vara hos mig i alla fall i en månad, så vidare utbildade jag honom och vi började galoppera ute i skogen och jag busade med honom och red till o med lite barbacka i typ 5 minuter, så fiiin, saknar min prins otroligt mycket, vi skulle på börjat hoppningen också men tiden försvann och när jag åkte iväg på läger med Anima så såldes han :( men han bor bara nån mil bort så jag får komma o rida o hälsa på honom om jag vill, har inte gjort det än men vi får väl se :)
 
Jag och Bobby i Maj 2012
Jag och Ligist hemma Juni 2012
Jag och Papi Dardel i Värnamo 2009, vår första tävling ihop och min första någonsin, så söta ju :')
 
 
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback