Johanna bloggar!

Nu är det söndag igen, måndag imorgon, ny dag, ny vecka, skola!
Jag och Victoria kommer försöka ha en liten bloppis här på bloggen senare, ingen bestämd dag om när det kommer ut men det blir "Bloppis a la Victoria" och "Bloppis a la Johanna" så håll koll för jag har en del fina hästgrejer till salu :)
Min vecka som har vart har vart lite jobbig men jag har vart hos min mormor mycket och det har varit mysigt, veckan som kommer hoppas vi på en bra trevlig vecka med nya möjligheter! :)
 
V. 15
Måndag: Jobbig start på dagen, var hemma från skolan då jag var helt slut i huvudet, ingen ridning, åkte bara upp och mockade osv.
På kvällen var jag hemma hos min mormor och pluggade lite matte och sov jag där från måndag och hela resten av veckan!
 
Tisdag: Skola, var lite trött i slutet på dagen men tog mig igenom hela dagen i alla fall.
Anima gick ett pass på banan, hon jobbade jätte fint och tuggade massa på bettet, super! :)
Pluggade lite spanska där på kvällen!
 
Onsdag: Skolan, gjorde Nationella Biologi där vi skulle göra en labb, lite jobbigt att sitta 90 grader i 4 minuter men det är bara att kämpa på, det gick lite si sådär.
Efter skolan åkte jag upp till fina Anima och hon fick gå ett pass i skogen, red på hacket vilket inte var en bra idé då hon var väldigt pigg och stack med mig :/ oupsi.
En av hästarna i stallet hade fått ett föl också wiih :D
På kvällen så pluggade jag biologi och spanska!
 
Torsdag: Skolan, Spanska läxa till o börja med, villket gick rätt bra, Nationella Biologi sista timmen vilket också kändes bra så vi får se resultatet som väntar.
Åkte upp till stallet o fixade och skrittade en kort runda med Anima, sen direkt hoppa in i bilen mot Hånger och plocka upp Amber och hennes ägare Hilma, sen vidare till hoppträning, vilket var lite försenad (som vanligt), mycket tänka o jobb på träningen, 14-16 hinder i rad, ouh, men det gick bra och vi jobbade bra som team!
Kvällen, snabbt hem o äta något litet och sen sova
 
Fredag: Skolan, var väldigt trött men kämpade till sista lektionen då vi hade hemkunskaps prov, även om jag inte kunde koncentrera mig till hundra procent på lektionerna innan, men provet gick faktiskt förvånadsvärt bra för det var faktiskt väldigt lätt, annars väldigt lugn dag.
Anima fick vila eftersom jag var så trött och det inte var speciellt bjudande rid väder, heheh!
 
Lördag: Upp till stallet direkt efter jag vaknade, red ut en runda i skogen tillsammans med stallägaren, Anima var taggad men det var bara roligt, hon tuggade mycket på bettet och jobbade på bra!
Hem, fixa i ordning, rensa bland kläder och äta.
Till min kusins (Hanna) nya lägenhet och firade henne och hennes tvilling (Evelina) eftersom dom hade fyllt 21 år så fika på de, kul! :)
Hem till tvillingparet nr 2, mina sysslingar, skulle lämna mina kläder som var försmå till min fina syssling Linnéa så blev det lite bebis mys på det, mormor tog Alice och jag tog Arvid, så mysiga, 4 månader gammla, myyyys, satt och pratade med resten av familjen, får ju inte glömma gulliga tomte nissen Valle, och ja han älskar tomten, man skulle kunna säga att det är hanns idol!
 
Söndag: Vart uppe i stallet och red lite i paddocken nu när all snö är borta, hon gick väldigt bra, fast hon studsade lite ibland men annars var hon jätte fin!
Nu sitter jag här hemma och ska plugga lite och sen spendera kvällen med bästa mamma framför TVn.
 
 
V. 16
 
Måndag: Skola matte prov ev, Anima ut i skogen, plugga so på kvällen, sova hos mormor
 
Tisdag: Skola nationella SO (Historia), Anima vilar för mamma ska ha någon utförsäljning av ljus innan flytten, plugga SO på kvällen, sova hos mormor
 
Onsdag: Skolan nationella SO (Historia igen), Anima markarbete i paddocken, plugga spanska, sova hos mormor.
 
Torsdag: Skola spanska läxa och musikal i värnamo, Anima hoppträning, plugga igen lite matte, sova hos mormor (?)
 
Fredag: Skola inget speciellt tror jag, Anima ut i skogen, sova hemma igen, fixa inför tävling!
 
Lördag: Tävling! Div 1 omg 2 på hemma plan, vi kom 5a förra gången så vi får hoppas att det går lite bättre den här gången!
Förklass: Amber LB A:0-A:0 (90cm)
Lagklass: Amber LB A:1a (90cm & 95cm i omh)
 
Söndag: Inget speciellt planerat mer än att skriva här igen! :)
 
 
Ha en bra vecka allihopa, Johannaa
Köpte kamera förra veckan men bjuder på bilder senare! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback