Jeros Amber

Ni har ju hört om min egna ponny Anima för ett tag sen, tänkte berätta om ponnyn jag tränar och tävlar åt en annan.
 
Jeros Amber RC 1313
Född 2003
Connemara sto
Skimmel på 140cm (Maxad C-ponny)
Tävlar och tränar på LA nivå (1m)
Ägare är Hilma Carlsson
 
Jag började rida Amber i våras 2012 för att min mamma kom hem och sa att hennes jobbarkompis dotter (Hilma) ville ha en ryttare som vill tävla Amber, inte för att få högre meriter för försäljning utan för skojs skull eftersom som det ser ut nu kommer hon aldrig att säljas. Provridningen gick skitdåligt men jag ville prova.
 
I Maj/Juni 2012 nån gång så åkte vi och hoppade hennes första klubbhoppning/Pay n jump ever, jag hade ju inte satt alla knappar än vilket jag ännu inte har gjort, men vi startade först 70 cm, hon sprang åt sidan på ett hinder för hon tyckte publiken o allt var läskigt, och så startade vi 80 cm där vi var dubbelnolla, någon vecka senare åkte vi till Norrahammar-Taberg och startade en LC och LB, eftersom hon inte har något problem med höjderna o hilma redan hade tränat henne hemma på hinder på 110-120 så tänkte vi bara att höjden spelar ingen roll, vi var dubbelnolla i LC och sen checkade hon att springa vid sidan på sista hindret i grunden i LB, men jag var nöjd, inga nedslag och inga direkt stopp i alla fall.
 
Under sommaren sen tog vi en paus så jag kunde jobba med min egna nya ponny, Anima.
Så i slutet på Juli åkte vi till Växjö om jag inte minns fel och hoppade en LC och LB, det kändes att det var ett tag sen men vi klarade oss med dubbelnolla i LC och 4 fel i omhoppningen i LB, men det var helt mitt fel.
 
Vi fortsatte kämpa och hoppade med i ponnyallsvenskan div 2 där vi iallafall kom till final, vi hoppade även DM 2012, även där kom vi till final dock med 8 fel i bagaget, eftersom som vi inte var redo för LA så hoppade vi consulation klassen istället som var på LB+5 och där kom vi 3a, jätte fin runda :)
 
Efter att Ponnyallsvenskan var slut så åkte vi till Jönköping där vi startade LB och debuterade LA, det gick jätte bra, i LB hade vi 4 fel i grunden då vi kom för nära ett räcke så hon han inte lyfta på benen, nedslag och i LA så svängde jag för tidigt upp mot en maxad oxer och då kom vi lite fel, nedslag, men jag var jätte nöjd och vi kom 6a :D
 
Vi hade 2 tävlingar kvar då 2012, Värnamo LB & LA och Grevagården LB & LA, tyvärr så fick Amber en lite sämre period då men resultaten blev,
1a LBn, felfria på hinder men jag glömde bort omhoppningen så 4 fel för jag gjorde en volt + 13 tidsfel, hahah, sorry, men usch vad ledsen jag blev på mig själv :/
i 1a LAn då så tog jag en lite kort väg mot ett räcke som hon hade kunnat hoppa, stopp och så var det en maxad oxer väldigt snabbt från väggen, stopp, uteslutna :/
2a LBn, ett stopp, välte ner ALLA bommar, dutti ponny ;)
2a LAn, kommer inte ihåg riktigt hur det var men uteslutna pga, 2 stopp :/
 
Amber fick vila direkt efter det och nu tar vi nya tag för ett bra tävlingsår 2013, vi hoppar LC+5 & LB i jönköping v.6 med båda ponnysarna, ska bli kul och för hoppningsvis kan vi ställa upp i Div 1 med en av ponnysarna också (Vi kvalade oss till Eliten förra året när jag var med med Tuborg och hoppas på att få stanna kvar men mina ponnysar är inte redo för det än)
 
Övre bilden är på Amber år 2009 och nedre bilden från 2012, skillnad (hennes utveckling inte våran)
 
Den här bilden är från våran första klubbhoppning i Maj/Juni 2012
Från DM 2012 i höstas
Våran första vinst ihop, Regional LB i värnamo
Från LA debuten i Jönköping 10 november :)
 
Finaste plutten, ser fram imot ett fantastiskt tävlingsår med dig :)
 
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback